Νίκος Ποδιάς/ Nikos Podias



Νίκος Ποδιάς / Nikos Podias
Βρόχος / Loop, 5:15 min, HD video

Ηθοποιοί: Μαρία Πράντζου, Μάκης Φράγκος
Φωτογραφία: Γιώργος Φλέγκας
Μοντάζ: Μάκης Φράγκος
Actors: Maria Prantzou, Makis Fragkos
Photo manager: George Flegkas
Editor: Makis Fragkos

"Είναι πάλι Κυριακή και εκμεταλλεύομαι την πρώτη ώρα αυτής της ημέρας, όπως και όλες τις Κυριακές εδώ στο μακρινό Νότο, για να σας γράψω τα νέα μου.Η αγαπημένη μου Χ. μού έστειλε 41 καλά «γυάλινα μάτια». Αναρωτιέμαι πού τα βρήκες αυτά τα ωραία γαλάζια μάτια; Έβαλα ήδη το ένα σε μία γυναίκα της οποίας το μάτι αναγκάστηκα να βγάλω πριν από οχτώ εβδομάδες. Χάρηκα σχεδόν περισσότερο απ' ότι η ίδια η γυναίκα".

"Απασχολώ συνολικά έξι Έλληνες. Φυσικά πρέπει και να τους ταΐζω. Αρχιμάγειρας είναι ο Γ. κι έχω προσλάβει και μια νέα μαγείρισσα, τη Ρ. Ο άντρας της χάθηκε στον αλβανικό πόλεμο, 25 ετών. Έχω και μια λαντζέρισσα, τη Μ. πολύ προκομμένη και δουλεύει ακού- ραστα. Έχω και μια μικρή βοηθό, τη Σ., 15 ετών, κατάξανθη.
...Tα καταφέρνουν στ΄αλήθεια θαυμάσια. Ωστόσο, πρέπει να παρακολουθώ τα πάντα...".

Αποσπάσματα από το βιβλίο «Ο γιατρός Χανς Λέμπερ. Γράμματα από τη Μήλο 1943-1944», Ίδρυμα Στήριξης Κέντρου Υγείας Μήλου, Αθήνα 2014.


"Δεκατεσσάρων, δεκαπέντε χρόνων παιδί, καχεκτικό και αδύναμο από την πείνα, τι,
τι ήθελε να του κάνω;Επήγαινα το πρωί από το νοσοκομείο με ένα δίσκο που δεν τον εσήκωνα, με το τσάι του, μαρμελάδα, βούτυρο και αυτός καθόταν στο τραπέζι, ένα γραφειάκι που είχε, από δίπλα εγώ... και έγραφε, τώρα τι έγραφε δεν ξέρω.Αυτή η δουλειά γινότανε επί τρία χρόνια, να πηγαίνω από το νοσοκομείο στο σπίτι του. Σας ορκίζομαι άκουγα τη μιλιά του και έτρεμα από τον φόβο μου, έτρεμα.Έψαχνε να βρεί τα μαλλιά μου αν είναι καθαρά, αν είναι τα πόδια μου πλυμένα και είχα και δύο μπροσ- τοποδιές, μία στην κουζίνα που πήγαινα και βοηθούσα και άλλη καθαρή πουπήγαινα στο σπίτι, να του πάω, πρωί και μεσημέρι, το φαγητό.Κάθε μέρα, κάθε μέρα...".

Προφορική μαρτυρία της Σ., Μήλος 2014.